معرفی مدرسه تابستانی شهید بهشتی

معرفی مدرسه تابستانی شهید بهشتی

مدرسه تابستانی (Summer School)
مدرسه تابستانی یکی از برنامه های موفق و مؤثر در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیاست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت های کاربردی افراد، علی الخصوص دانشجویانِ در حال تحصیل، قبل از ورود به بازار کار برگزار می شود، و می تواند با توجه به توان علمی و عملیاتی دانشگاه ها، بعنوان راهکاری اساسی جهت نیل به سوی دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه های کارآفرین) تلقی گردد.
مدرسه های تابستانی فرصتی ایجاد می کنند تا دانشگاه ها اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله بگیرند و تا اندازه ای به شراکت در مسائل روز صنعت و فضای واقعی کسب و کار مشغول شوند. یکی از مهمترین اهداف مدارس تابستانی این است که برای دانشجویان ارتباطی مؤثر با صنعت برقرار می کند و برای سایرین، حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر می برد و آنرا به دایره ای از افراد و نخبگانِ غیر دانشگاهی نیز گسترش می دهد.
علاوه بر دست آوردهای فوق، مدارس تابستانی با تأکید بر واژه ی کارآفرینی، می توانند مهارت کسب و کار و کارآفرینی را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه به عنوان یک ضرورت به دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش دهند و نقش عمده‌ای در ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی در انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی داشته باشند.

مدرسه تابستانی شهید بهشتی
با توجه به تعاریف فوق و تکیه بر توان علمی دانشگاه شهید بهشتی (که در آخرین رده بندی آمار و نتایج نظام رتبه‌بندی جهانی QS در سال ۲۰۱۹، در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا حضور دارد) مدرسه تابستانی شهید بهشتی (Shahid Beheshti Summer School) یکی از کاربردی ترین برنامه ها ی علمی، مهارتی و مهیج با تأثیرگذاری بالا است که می تواند ضمن توامند سازی افراد و دانشجویان جهت ورود به بازار کار، راه را برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای جدید هموار نموده و با ایجاد انگیزه ی فوق العاده و بالا بردن مهارت های شغلی و ارتباطی، نقش بسیار مؤثری در آبادانی کشورمان ایفا نماید.

مأموریت
- توسعه فضای اشتغال و کسب و کار و کاهش بیکاری
- تقویت مهارت های علمی و تخصصی مورد نیاز صنعت و کسب و کار در افراد
- ایجاد و توسعه ی مهارت های کارآفرینی و تربیت کارآفرینان جوان
- ترویج فرهنگ کار تیمی و افزایش روحیه کار جمعی
- استفاده بهینه از پتانسیل های علمی و اجرایی دانشگاه (علی الخصوص در ایام تابستان)
- ایجاد ارتباط مؤثر ما بین صنعت و دانشگاه در راستای جذب دانشجویان موفق در شرکت های معتبر
- استفاده بهینه از اوقات فراغت جهت کسب دانش و مهارت در تمامی زمینه های تحصیلی شغلی و زندگی
- درک عمیق رشته های تحصیلی و بازار کسب و کار هر رشته برای افراد قبل از ورود به دانشگاه
- افزایش مهارت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در افراد

مخاطبان مدرسه تابستانی شهید بهشتی
با توجه به موارد فوق، مخاطبین مدرسه تابستانی شهید بهشتی به دو گروه زیر تقسیم بندی می شوند.
1- نوجوانان با میانگین سنی 12 تا 18 سال: شامل کلیه دانش آموزان و افراد علاقه مند بدون در نظر گرفتن جنسیت، سطح تحصیلات و محل زندگی
2- جوانان با میانگین سنی 18 تا 28 سال: شامل دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و کلیه ی افراد علاقه مند بدون در نظر گرفتن جنسیت، سطح تحصیلات و محل زندگی

3- والدین و بزرگسالان با میانگین سنی 29 سال به بالا: شامل کلیه ی افراد، والدین فراگیران و علاقه مندانی می شود که تمایل به تعالی در زندگی و کسب و کار خود داشته و هیچگاه از تلاش و کوشش برای دست یابی به اهداف خود فروگذار نمی شوند.

    1. دوست گرانقدر با سلام؛ در صورت نیاز به تماس سریع با شما، لطفاً مشخصات خود را در فرم زیر وارد نمایید.
    2. نام و نام خانوادگی*
      ورودی نامعتبر
    3. آدرس ایمیل*
      ورودی نامعتبر
    4. شماره تماس*
      ورودی نامعتبر